Acasă » Ce-am mai gătit » Tort de mere întregi, umplute cu nucă

Tort de mere întregi, umplute cu nucă

Pentru că aveam cam multe mere şi o imensă poftă de dulce, stârnită în mare măsură de chestiile făcute de Teodora, m-am învrednicit şi eu să fac tortul ăsta uşor şi rapid, pentru că nu te mai chinui să razi merele. Le-am curăţat, că nu mai aveau o coajă prea frumoasă şi le-am scos coceanul cu ustensila aia specială de bucătărie, nu ştiu dacă are vreun nume. Merge rapid operaţiunea. Într-o cratiţă am topit 4-5 linguri de zahăr şi am învelit şi pereţii ei cu caramelul format, ca la crema de zahăr ars. Peste am pus merele, mi-au încăput fix 13 mai micuţe, şi le-am umplut cu bucăţi de nucă peste care am turnat puţină miere, merele fiind un soi mai acrişor. Deasupra merelor astfel garnisite, am turnat un pandişpan obişnuit, făcut din 4 ouă şi l-am dat la cuptorul preîncălzit, la foc nu prea mare. La final, am răsturnat tortul pe un platou şi l-am pudrat cu scorţişoară, pe alocuri am scăpat cam multă:)

N.B.: Mie nu mi s-a părut necesar, dar s-ar mai fi putut pune bucăţele mici de unt printre mere.

Cam aşa arată:

O felie... eu am mâncat deja două:D

6 gânduri despre „Tort de mere întregi, umplute cu nucă

  1. E un tort excelent, şi mie-mi place foarte mult.
    Alte chestii care mi-au trecut prin minte citind textul tău:
    – mersi că mă lauzi 🙂
    – nici mie nu-mi prea place să folosesc răzătoarea (şi ezit să-mi iau un robot caresă rezolve problema)
    – îmi place cuvântul ‘cocean’ pentru cotor (la noi, în zona Bărăganului, înseamnă altceva)
    – apropo de ustensila de scos cotoare: am constatat că multe cuvinte lipsesc din limba română
    – 13 (numărul meu norocos :)) mere micuţe înseamnă că-s eco, nu? din livada proprie cumva?
    – mierea e grozavă pentru sănătate (de consumat în loc de zahăr)
    – cred că-i mai dietetic fără unt
    – scorţişoara… iami-iami, gustoasă şi sănătoasă
    -nuca eşi eaminunată
    Bravo pentru rezultat! 🙂

    Apreciază

    • Să le luăm pe rând:
      – mulțumesc la rândul meu (ideea să pun nuci în mijloc chiar mi-a venit de la poza aia a ta, care mă face să salivez de fiecare dată când o văd)
      – prefer să folosesc răzătoarea și telul decât robotul și mixerul, când chiar nu se pot evita nici astea:), mi se pare că merge mult mai repede, mai ales când e vorba de cantități mici
      – să știi că am oscilat între „cocean” (care mă gândesc că în zona aia se folosește doar pentru porumb) și „cotor” când am scris textul:)) Bănuiesc că ezitarea mi se trage de la anii petrecuți în Bucuresci:) deși circulă ambele variante și-n Ardeal
      – păcat că nu se mobilizează vreo echipă de terminologi să rezolve problema cuvintelor lipsă din limba română, care zice-se e dulce ca mierea, dar săracă uneori în vocabular ca zahărul în calități
      – merele sută la sută eco, de-aia au și început să se strice, sunt primite de la vecini.

      Apreciază

  2. Ca sa vezi coincidenta, asta am facut si eu ieri, dar putin diferit: am umplut merele cu dulceata in loc de nuca, iar in loc de pandispan am pus la blat o compozitie „formula 5”, adica 5 linguri de zahar, 5 de faina, 5 de lapte si 5 oua, plus scortisoara, rom si un pic de praf de copt. Cum, la mine, tot ce fac are o poveste, va veni si randul tortului sa se gaseasca pe blog, desi nu se incadreaza in specificul blogului meu. Tort la borcan nu vezi prea des…

    Apreciază

Lasă un comentariu